FCH præsenterer nyt logo

Nyt design tager udgangspunkt i byen Helsingør

FC Helsingørs nye logo er blevet præsenteret i dag.

Byens navn er fraværende, men ellers er det netop det lokale islæt der præger FC Helsingørs nye logo. Designet blev afsløret i dag og skal være på plads når FCH om halvanden måned løber på banen i NordicBet Ligaen.

Efter 8 år med det velkendte FCH-logo, er det nu tid til at vænne sig til noget nyt. Tilbage i sommeren 2012 blev logoet lanceret, da klubben skiftede navn fra Elite 3000 til FC Helsingør. Nu skal tilhørsforholdet til Helsingør være endnu tydligere, forklarer klubben ved præsentationen af det nye logo.

– Der var en følelse fra klubbens side, at det gamle logo i høj grad var et produkt af sin tid, og ikke rigtigt sagde ”Helsingør” nok i sit udtryk. Vi har i stykke tid arbejdet med en grafisk designer om et nyt design, som de fleste forhåbentligt vil tage godt imod. Det inkorporerer en del designelementer, der i langt højere grad end det gamle siger noget om byen klubben er funderet i, og det er vores håb, at vi er lykkedes med at kombinere noget nyt med noget traditionelt. Vi er stolte af det nye design og håber, at folk vil tage imod det med åbent sind, siger direktør Jim Kirks.

Inspiration fra byen
I en pressemeddelelse forklarer klubben nærmere om idéen bag logoet, der er blevet designet i USA.
Skjoldet er gentaget fra Helsingørs byvåben, i lighed med bølgerne, der også henviser til byens maritime historie.

Kronen bevares som tilknytning til Kronborg og endelig går de lyseblå striber fra klubbens trøjer igen i logoet.Det nye logo vil løbende blive indarbejdet i klubben og klar til sæsonstarten i NordicBet Ligaen midt i september.

Det bliver også med nye spilledragter, idet FCH i februar indgik en fire-årig aftale med Craft Sportswear. Et mærke som bl.a. bæres af IFK Göteborg og Hammarby IF.