Gælden er betalt, FCH-ejere undskylder
FC Helsingør har i sidste øjeblik indbetalt den manglende husleje til Helsingør Kommune og kan beholde loungen på Helsingør Stadion. De spanske ejere undskylder og lover bedring i fremtiden. [Læs mere]
FC Helsingør har i sidste øjeblik indbetalt den manglende husleje til Helsingør Kommune og kan beholde loungen på Helsingør Stadion. De spanske ejere undskylder og lover bedring i fremtiden. [Læs mere]
Bundesligaklubben HSV har planlagt, at en del af forberedelserne til næste sæson skal foregår i Helsingør. Således har tyskerne booket et ophold i byen fra den 8. til 11. juli, hvor de afholder den tidlige del af deres pre-season program. [Læs mere]
Der er tilsyneladende igen knas med økonomien i FC Helsingør, skriver Helsingør Dagblad. Klubben er bagud med huslejen for loungen på Helsingør Stadion og nu er kommunens tålmodighed sluppet op. Den skyldige lejeudgift er sendt til inddrivelse hos Gældsstyrelsen. Er den ikke betalt senest fredag den 29. maj, kan kommunen smide klubben ud af lokalerne. [Læs mere]
Da FC Helsingør i foråret 2022 havde direkte kurs mod endnu en oprykning til Superligaen, rasede debatten om, hvorvidt Helsingør Kommune skulle investere yderligere penge i at opgradere Helsingør Stadion til Superligastandard. Idrættens Analyseinstitut har nu offentliggjort værdien af en sådan opgradering for byens borgere. [Læs mere]
Det er som regel forbundet med glæde at tage en tur ned ad Mindernes Allé. Det er imidlertid langt fra tilfældet, hvis man kigger ud over det gamle stadion på Ndr. Strandvej. Mere end seks år efter FC Helsingør spillede på banen for sidste gang, står de gamle tribuner stadig som en spøgelsesagtigt kulisse. [Læs mere]
Der er politisk flertal for en undersøgelse, der skal vurdere mulighederne for at gøre Helsingør Stadion Superliga-egnet. Supergodt, siger direktør Henrik Sørensen fra det lokale byggefirma Vida Byg, der ejer førstesalen på stadion, i et interview med sn.dk. [Læs mere]
For første gang skal Helsingør danne rammen om EM-Kvalifikationskampe for kvinder, når U17-landsholdet til marts spiller tre kampe i byen og skal kæmpe om at kvalificere sig til slutrunden i Bosnien Hercegovina i maj.
[Læs mere]
En opgradering af Helsingør Stadion til Superliga niveau er rykket en smule nærmere. Efter et møde i aftes mellem Helsingør Kommune og FC Helsingør er der ihverfald sendt hvid røg op af skorstenen og der er tilsyneladende et politisk flertal for at bruge 500.000 kroner på at undersøge, hvordan det nye stadion kan forbedres. [Læs mere]
Anlægsarbejdet er i fuld gang. Om et års tid vil en topmoderne hybridbane stå klar, bare et langt indkast fra Helsingør Stadion. [Læs mere]
Copyright Claus Birch 1999 - 2026