Historisk sponsoraftale med NordicBet

Efter otte år med Spar Nord overtager NordicBet nu FCH's spillertrøjer.

Casper Sørensen jubler efter sin scoring til 3-1 mod HB Køges 2.hold i Danmarksserien den 16. august 2009. Efter otte år med Spar Nord på trøjerne af Elite 3000 og senere FC Helsingør, bliver det NordicBet der skal på brystet af klubbens superligatrøjer. Foto: Claus Birch

FC Helsingør har i dag underskrevet en historisk stor sponsoraftale med NordicBet, der bliver klubbens nye hovedsponsor. Ifølge klubben er der tale om “det med afstand største sponsorat i FC Helsingørs historie”.

Aftalen betyder, at FC Helsingørs superligahold i den kommende sæson, skal spille med NordicBet-logoet på brystet. En plads der siden 2009 har tilhørt Spar Nord.

Reklamelogo på FCH’s spillertrøjer:
2005 – 2008: Individuel sponsor på trøjerne
2008 – 2009: Kjeldsbjerg Park
2009 – 2017: Spar Nord
2017 – : NordicBet

NordicBet tiltrådte for et halvt år siden som sponsor for 1. division og det er netop samarbejdet i NordicBet-ligaen som har lagt kimen til den nye aftale.

– I den forgangne sæson i NordicBet Ligaen oplevede vi et godt og tæt samarbejde med FC Helsingør, og det parløb har vi ønsket at forsætte, efter at det lykkedes for Christian Lønstrups tropper at rykke op i Alka Superligaen. Såvel FC Helsingør som NordicBet ønsker på hver vores felt at udfordre de store aktører på markedet, og derfor har det stået højt på NordicBets ønskeseddel at blive hovedsponsor for klubben og bakke op om FC Helsingørs færd i den bedste danske fodboldrække, udtaler Brand Manager Henrik Olsson fra NordicBet.

I FC Helsingør er man også svært tilfreds med den nye aftale, der får “debut” når de lyseblå spiller den første hjemmekamp i ALKA Superligaen mandag aften mod OB.

– Det er en aftale vi er meget stolte af. I en tid hvor det ikke er alle forundt at have en stor hovedsponsor, er en aftale af den her størrelse en milepæl for vores klub. NordicBet er ligasponsor for 1. division, hvor vi havde et godt samarbejde, og det var en god periode, hvor vi lærte hinanden rigtig godt at kende. Vi har gode fælles værdier, og jeg er sikker på, at det er et samarbejde, der vil forsætte fremover, siger direktør Janus Kyhl.